NVIDIA Studio’da Sanatçı Massimo Righi ile Fantastik Üç Boyutlu Hayvanlar Hayat Buluyor

Righi'nin tasarım süreci, NVIDIA Studio tarafından hızlandırılan Autodesk Maya ve Arnold'la gerçekleşiyor.

NVIDIA Studio’da Sanatçı Massimo Righi ile Fantastik Üç Boyutlu Hayvanlar Hayat Buluyor

Righi'nin tasarım süreci, NVIDIA Studio tarafından hızlandırılan Autodesk Maya ve Arnold'la gerçekleşiyor.

 

ARA REKLAM ALANI

NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor.

 

NVIDIA Studio bu hafta “Kaplan Yılını Beklerken” eserinin tasarımcısı, üç boyutlu hayvan sanatçısı Massimo Righi'ye odaklanıyor.

 

Film endüstrisinde yirmi yıllık deneyime sahip ödüllü bir 3D sanatçısı olan Righi, en iyi yaratıcı yayınlardan çok sayıda “Ayın Tasarımcısı” ödülü ve unvanı aldı. Ayrıca Autodesk, Discovery Channel, Google, Netflix ve Dünya Vahşi Yaşam Fonu (WWF)  gibi kurumlarla da çalışıyor.

 

İtalyan vatandaşı olan Righi, şu anda Tayland'da yaşıyor, hayvanlara ve doğaya tutkun bir doğasever olduğu için sanatsal olarak da onlardan ilham aldığını söylüyor. Bu, gerçeğe çok yakın görsellerden ve kişisel tasarımlarıyla ayırt edilebilen çarpıcı hayvan çizimleri portföyünden de açıkça görülebiliyor.

 

“Kaplan Yılını Beklerken” tasarımının arkasındaki hikâye, sanatçı için kişisel bir konu.

 

Righi, "İllüstrasyonlarımda, belirli bir hayvanın ikonik görüntüsünü ya da en azından bununla ilgili kişisel fikrimi göstermeye çalışıyorum. Bu tasarımlar, çocukluk hayallerimin, gerçek yaşam deneyimimle bir karışımı olarak ortaya çıkıyor” diyor.

 

Righi sanatına olan bağlılığını, referans olarak kullanmak üzere sık sık hayvan barınaklarını gözlemlemek, fotoğraf ve video görüntüleri çekmek için ziyaret ederek gösteriyor.

 

Righi'nin yaratıcı iş akışı, GeForce RTX 3080 GPU tarafından desteklenen bir Lenovo dizüstü bilgisayarda Autodesk Maya'da başlıyor. Bir temel model oluşturuluyor ve UV'yi açarak başlıyor, 3 boyutlu ağı 2 boyutlu verilere çevrilerek etrafına 2 boyutlu bir dokunun sarılabilmesi ile temel model oluşturuyor.

 

Righi sonra kaplanı daha ince ayrıntılarla şekillendirmek için ZBrush'ta özel fırçalar kullanıyor. 

Fotoğraflar ve özel fırçaların bir karışımıyla Righi, Maya'ya dönmeden ve 3D modele yeni dokular uygulamadan önce fotoğraf ayrıntılarını netleştirmek için bir düzineden fazla GPU hızlandırmalı özellikten biri olan AI (Yapay Zeka) destekli Geliştirme Ayrıntıları teknolojisini kullanarak Adobe Photoshop'ta ana dokuları oluşturuyor.

  

Righi, Maya içindeki XGen interaktif groom-editor ile oluşturulan detaylı, gerçekçi kürkle son derece fotoğrafa yakın bir görünüm elde etmeye öncelik veriyor. Righi, "Başlamadan önce, kaç tane kürk tanımına ihtiyacım olacağına karar verebilmem için kürk akışını incelemek çok önemli. Örneğin kaplan, ana gövde, kafa, yanaklar ve bıyık gibi 10 tanımlama ile yapılıyor." diyor.

  

Righi, kılavuzları manuel olarak yerleştirmek ve şekillendirmek için spline primitives (serbest el çizimi için bir yöntem sağlayan önceden tanımlanmış şekiller) kullanıyor. Righi; "Genellikle üç veya dört ses görüntü oluşturur ve bunları birkaç tasarım parçası ve belki de kıvrılma değiştiricisi ile ayırırım." 

 

Sanatçı, istenen çıktıyı elde edene kadar gerçek zamanlı olarak inceler ve test eder, ardından milyonlarca spline primitives tasarımından oluşan kürkü meydana getiriyor. Bu işlem GeForce RTX 3080 GPU ile 6 kat hızlandırılarak, zamandan tasarruf etmesini sağlıyor.

 

Model iyi bir yerdeyken Righi, farklı tasarım kümelerini birbirine bağlamak için Blendshapes kullanarak sahneyi 3 boyutlu olarak canlandırıyor. Righi, küçük ayrıntıları doğru yapmak, gerçekçi hareketin özünü yakalamanın önemini şöyle anlatıyor: “Anatomi araştırmak eşit derecede önemlidir”. Doğru şekilleri elde etmek ve her ayrıntıyı şekillendirmek için zaman ayırmanız ve çalışmanız gerekiyor." 

 

Righi sahne aydınlatmasını test etmeye başlıyor. Burada, GPU hızlandırmalı görüntü alanı, inanılmaz derecede pürüzsüz, etkileşimli 3 boyutlu modelleme sağlıyor ve bu durum GeForce RTX 3080 GPU kullanmanın bir başka avantajlarından biri oluyor. Righi, sisteminin yetişmesini beklemek zorunda kalmadan aydınlatma, gölgeler, animasyonlar ve daha fazlasını gerçek zamanlı olarak inceleyebiliyor.

 

 Son işlemeler dışa aktarmaya hazır olduğunda, varsayılan Autodesk Arnold oluşturucuyla AI (yapay zeka) düzeltme, entegre grafiklere sahip karşılaştırılabilir bir birime kıyasla Righi'nin GPU hızlandırmalı dizüstü bilgisayarında 6 kata kadar daha hızlı dışa aktaran inanılmaz derecede fotogerçekçi işlemeler üretiliyor.

 

Ve böylece “Kaplan Yılını Beklerken” eseri tamamlanıyor.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

YAZAR BİLGİSİ